woensdag 5 november 2008

Begrijp mij!

Begrijp jij eigenlijk wel waar in naar toe wil.
Hoe jij een paar maanden geleden heel onbewust
Zomaar in mijn leven bent binnen getreden.
Hoe ik ook probeerde jou te ontwijken.
Soms dagen dat ik het bewust stil hield.
En dan plots weer een teken van leven
Begrijp jij eigenlijk wel wat ik wil zeggen.
De eigenlijke zin van mijn woorden.
De betekenis die ik eraan wil geven.
Niet dat luchtige maar de ernstige dingen.
De aantrekkingskracht die er steeds weer is.
Een negeren van bestaande gevoelens.
Begrijp jij eigenlijk dit beter of ikzelf
Het gevoel van fonkelende sterren aan de hemel.
Zeg mij dan wat hieraan te doen.
Ik wil het nu eenmaal leren begrijpen.
Niet langer vechten tegen wat komen moet.
Een definitief einde aan dit stille lijden.
Begrijpen wij eigenlijk wel wat er gaande is.
Ik denk het wel het was nu eenmaal voorbestemd.
Die bewuste dag dat ik jij mij aansprak.
Jouw stem die mijn vragen beantwoorden.
Alleen jij en ik weten waarover het echt gaat.

Geen opmerkingen: